onsdag 17 april 2013

Gul utanpå

av Patrik Lundberg. Den här recension har jag nu varit på väg att skriva ungefär hundra gånger men nu ska det bli av. Tyvärr kanske den blir lite bristfällig på grund av det.

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om den här boken, den är bra samtidigt som det är något med den som jag inte riktigt tycker om. Det är en väldigt bra bok som handlar om ett ämne som i alla fall jag inte läser så ofta om, adoption och hur det är att växa upp som adopterad.

Boken är bitvis rolig och författaren bjuder mycket på sig själv tycker jag. Det finns en del oväntade uppgifter i boken som till exempel vem som inspirerade Patrik till att börja skriva.

Som sagt så vet jag inte riktigt vad det är jag ogillar med boken men det känns som att det är något som fattas eller inte berättas. Lite tunn på något vis helt enkelt. Det närmsta jag kan komma är att den inte har så väldigt mycket handling eller en rätt platt dramaturgisk kurva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar