måndag 8 april 2013

Liebster Award

Kollega E har gett mig en Liebster Award vilket känns väldigt roligt!

1. Vad ville du bli när du var liten?
Det här är ju en svår fråga, jag kommer inte riktigt ihåg faktiskt. Arkitekt tror jag att det var under en period.

2. Vad är du idag?
Som tur är så bytte jag framtidsplan och skaffade mig världens roligaste jobb, lärare. Jag undervisar i svenska och svenska som andraspråk i klasserna 6-9. Någon gång hoppas jag dock på att få ha lite historia också eftersom det är mitt andra ämne.

3. Vart vill du helst resa?
Rom har jag funderat på. Annars hade ju amerikanska västern varit häftigt.
 
4. Var ser du dig själv om fem år?
På jobbet om vi tänker oss samma veckodag i april.

5. Rött eller vitt?
Jag dricker inte vin så jag kör på färgen istället och då blir det rött.

6. Sommar eller vinter?    
Svårt val. På sommaren är jag ledig och det är ljust dygnet runt vilket är trevligt. På vintern kan man man köra släde vilket också är roligt. Det blir en kompromiss och jag säger vårvinter.

7. Skog eller hav?
Skog får det bli (jag bor ju mitt i den).

8. Vad gör dig ledsen?
Människor som krånglar till det.

9. Vad är det bästa du vet?   
Hästar och böcker. 

Den här ska då skickas vidare till fem andra bloggar. Säkert har någon av dem redan fått en men jag skickar vidare ändå: och dagarna går , bloggbohemen, spetsig (som har lite paus men ändå), snowflakes in rain och C.R.M Nilsson.

2 kommentarer:

  1. Tack så hemskt mycket! :) Jag har redan svarat på frågorna nyligen, så jag gör det inte på nytt. Jag blev så väldigt glad när jag såg det här, återigen tack :)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag tänkte att jag skriver inga kommentarer på bloggarna eller så utan de som ser det ser det så att säga. Den har ju snurrat runt rätt frekvent ett tag :-)

    Det är alltid roligt att glädja någon!

    SvaraRadera