onsdag 24 april 2013

Love Bites

Av Lynsay Sands. Jag har ju redan tidigare konstaterat att jag gillar Sands sätt att skriva, det är roligt och utan krusiduller. Den här boken är inget undantag. Jag gillar särskilt att Etienne vaknar på bårhuset och måste förklara hur det kommer sig att han vaknar till liv, det är precis sådant jag gillar med Sands böcker. Sedan fortsätter det givetvis i genrens anda och slutet är ju inte särskilt svårt att gissa sig till.

När jag börjar med en ny vampyrbok eller serie är alltid en stor del av behållningen att läsa om hur författaren löst alla praktiska vampyrproblem. Här tycker jag att det mesta är rätt lagom och trevligt, ingen okontrollerbar blodlust och så. Men givetvis så pass mycket att det blir lite historia av det.

Efter att jag läst upptäckte jag att det ju var del två i en serie men det gjorde inte så mycket, de går nog att läsa i vilken ordning man vill.

Läs om du vill ha underhållning för stunden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar