onsdag 3 april 2013

Ursäkta att man vill bli lite älskad

Efter ett litet påskuppehåll kommer här en kort recension av Johanna Thydelss bok. Efter att ha läst och sett I taket lyser stjärnorna är jag lite tveksam till att börja med en bok av samma författare. Den här läste jag därför på jobbet eftersom jag tänkte att någon elev ju kan tänkas tycka om den och då är det ju bra om jag har läst den.

Jag blev positivt överrraskad. Den var inte alls så knepig och långdragen som jag föreställt mig. Den är riktigt bra faktiskt. Jag gillar de små ordspråken som finns längst ned på sidorna med jämna mellanrum. Några stycken läste jag slarvigt som nordiska ordspråk och sedan tyckte jag att de var lite märkliga så när jag läste lite mer noggrant såg jag ju att det var noriska ordspråk, vilket ju är en helt annan sak. Huvudpersonen heter alltså Nora.

Nora har det inte så lätt så när brorsans kompis uppenbarar sig så ser hon honom som en slags möjlighet. Tipsa alla vilsna tonåringar om den här boken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar