tisdag 21 maj 2013

Håll huvudet kallt. Ett fall för Heather Wells 2

Av Meg Cabot. Jag brukar gilla Meg Cabot, här ska jag inflika att jag inte har läst alla en miljon delar av Prinsessa-serien, men det här var inte så bra. Det ska vara någon slags deckare och jag tror att den riktar sig till en lite äldre målgrupp. Själva historien skulle väl kunna vara bra men den är lite tam på något vis. Själva mordet är ju väldigt spektakulärt men behandlas som något alldagligt och inte så speciellt.

Inte är den speciellt rolig heller vilket jag hade väntat mig att den skulle vara. Kanske hade det varit bättre att läsa del ett först (det här är tvåan) för att förstå vissa saker samtidigt som den är väldigt fristående. Jag tror inte att jag ska läsa fler delar i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar