onsdag 29 maj 2013

The Heroin Diaries. A Year in the Life of a Shattered Rock Star.

Av Nikki Sixx (och någon mer som väl hjälpte till med skrivandet). Jag har ju fastnat lite i den här rockstjärnebiografigenren och blev väldigt glad när jag fick den här boken i födelsedagspresent av min syster. Jag tyckte ju väldigt mycket om The Dirt så jag hade höga förväntningar på den här boken. Faktiskt var den så bra som jag hoppades.

Det är hemskt på många sätt, missbruk är ju aldrig trevligt, men samtidigt roligt och bra. Galghumor när den är som bäst kanske man kan säga. Under läsningen var jag tvungen att sitta och söka på youtube efter intervjuer med Nikki Sixx från 1987 för att se hur han såg ut då, förvånansvärt städad i TV i alla fall kunde jag konstatera.

Jag gillar bokens utseende och de insprängda kommentarerna av Nikki och övriga som finns med i dagboksanteckningarna. Ibland får man flera versioner av samma händelse vilket ju alltid är intressant. Sammanfattningsvis så är det en väldigt intressant och bra bok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar