fredag 14 juni 2013

The Walking Dead

Av Robert Kirkman och några till som varit inblandade så vitt jag förstår. Jag är inte så hemma på det här med serier. Det här är alltså förlagan till TV-serien med samma namn, jag har aldrig sett något avsnitt men om den är lika bra som seriealbumen så är den helt klart sevärd.

Jag har ju mest läst Asterix och Obelix i serieform men försöker mig på att läsa annat också då och då. Det här måste ju vara det perfekta botemedlet mot en eventuell lässvacka, snabbläst och väldigt bra. Den påminner rätt mycket om The Passage särskilt när de i slutet av andra albumet ser fängelset och konstaterar att det vore den perfekta platsen att bo på. Även jag som inte har så mycket till övers för zombier tycker att de här är i alla fall godtagbara, de utgör en häftig förutsättning för historien. Läs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar