onsdag 17 juli 2013

De skandalösa

Av Simona Ahrnstedt. Jag tror allvarligt talat att Simona kan räknas som en av mina favoritförfattare. Det är faktiskt inte så ofta jag säger (skriver) det om någonting över huvudtaget så det känns rätt stort.

I alla fall så är det här precis i min smak. Inget tramsande på små rosa moln utan lite mer realistiskt och verklighetsförankrat (ja, så gott det nu går). Dessutom är det bitvis väldigt, väldigt roligt. Romance med humor kan man nog säga. Det finns några andra som lyckats med det tycker jag men Simona är nog bäst.

Det mesta utspelar sig på samma slott som de tidigare böckerna också har anknytning till men i olika tider. Sådant gillar jag, det ger lite kontinuitet men utan Sagan om Isfolket-känslan där allt bara upprepar sig. Den här hjältinnan är precis som tidigare inte tappad bakom en vagn och har en del skinn på näsan.

LÄS!

2 kommentarer:

  1. Jag gillar nog Betvingade fortfarande mest men den här är nästan lika bra :)

    SvaraRadera
  2. Jag är böjd att hålla med dig :-)

    SvaraRadera