torsdag 26 september 2013

Den mörka staden

Av Carrie Ryan. Det här är den avslutande delen i De vassa tändernas skog och dessutom den bästa av dem tycker jag. Säcken knyts ihop med Gabry, Annah, Elias och Catcher i den mörka staden. Jag läste att att Eli läser och skriver tyckte att boken var skrämmande och det tror jag absolut att den kan vara, om jag tänker efter lite närmare så är den helt klart det. Jag kanske inte är så lättskrämd men jag blev inte rädd utan mest underhållen men vilken underhållning!

Det är spännande och dystopiskt vilket jag gillar. Slutet kanske är lite väl förutsägbart men jag tycker inte att det gör något. De andra delarna tyckte jag var lite väl tillrättalagda och karaktärerna kunde hamna i någon sorts stereotypfälla men här känns inte det lika mycket så. Ett stort plus tycker jag är omslagen. Skulle lätt kunna beställa hem alla bara för att de är så snygga.

Hittade några recensioner till som delvis behandlar hela serien: Fiktiviteter och Sagan om sagorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar