tisdag 24 september 2013

Only väg is upp

Av Emmy Abrahamson. Jag har tidigare läst Min pappa är snäll och min mamma är utlänning och skrattade då hejdlöst för mig själv så mina förväntningar på den här boken var minst sagt höga. Förväntningar som tyvärr inte infriades, den var inte dålig på något vis men inte alls lika rolig och träffsäker som Min pappa (...).

Det här känns lite som en mesigare och mer tillrättalagd version av Min pappa (..) vilket är lite tråkigt. Jag är säker på att det hade gått att ta ut svängarna mer. Till exempel hela grejen med hyresvärden känns lite halvfärdig vem är han och varför är han som han är? Det kan ju vara så att det avslöjas senare eftersom det här är första delen i en planerad serie av tre men det gör ju inte riktigt att jag vill läsa de andra delarna.

Den som däremot vill läsa en rätt så rolig bok där en svensk tjej åker till London för att lyckas har däremot hittat rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar