måndag 23 september 2013

Silverhästen

Av Lene Kaaberbøl. Efter en lång period som hyllvärmare kom jag mig för att läsa den här boken som skulle kunna beskrivas som lättsam fantasy. Det är första delen i en serie (när jag titta på omslagen till de andra delarna på förlagets hemsida så tror jag nog att vi har åtminstone en av dem i bokrummet på jobbet) som jag tror är läsvärd, i alla fall att döma av den här boken.

Jag gillar särskilt att det är en flicka som är huvudperson och att det till synes i alla fall är kvinnorna som har övertaget i bokens värld. I övrigt tycker jag att det är en klassiskt fantasy i någon slags medeltidsmiljö med en huvudperson som slår ur underläge. Det är på det hela taget en söt berättelse som jag gärna läser fler delar av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar