onsdag 11 september 2013

Svart fjäril

Av Anna Jansson. Det var ett tag sedan jag sist läste en av Anna Janssons deckare så jag hängde inte riktigt med när det gällde Per Arvidsson och Maria Werns relation eller icke-relation. Det spelar nu inte så stor roll för själva deckaren men lite retade det mig.

Jag tyckte att den här var bättre än de jag tidigare läst av Anna Jansson (nog för att det var ett tag sen men i alla fall), fler händelser som hängde ihop på ett pusselaktigt sätt. De andra minns jag knappt annat än att jag tänkt att de är sådana där böcker som man läser för stunden när man inte har annat att göra. I den här boken är det lite mer och flera historier som utspelar sig parallellt men ändå har med varandra att göra. En lättsmält deckare skulle jag säga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar