onsdag 23 oktober 2013

Comanche Moon

Av Catherine Anderson. Den här hittade jag av en ren slump på Goodreads och såg sedan att den fanns på cdon att beställa. Tyvärr så verkar den inte längre tryckas med det svulstiga omslaget (klicka på länken ovan) som finns på goodreads vilket ju faktiskt hade varit lite roligare. Kanske de tänker sig en "ny" målgrupp med det här lite mer diskreta omslaget?

Jag har ju mest läst historisk romance som utspelar sig i Europa (mest Skottland) och så har jag alltid gillat filmer som Dansar med vargar så jag tänkte att det här kan ju bli perfekt. Prärie, indianer och kärlek, jag måste säga att det blev bra. Jag ska inte orda så mycket om innehållet eftersom det ju är givet men jag tyckte att det kändes relativt trovärdigt men några hål trampade nog författaren i. Jag tror nog till exempel att hjältinnan inte hade fått ge sig iväg med hjälten på pass lättvindigt som hon ändå får. Men med historisk romance så får man nog räkna med att det alltid finns något som absolut inte hade fungerat under den aktuella tidsperioden men som är okej i boken, det behövs ju ibland för att det ska bli en bra historia.

Det finns fler böcker i den här serien och jag är sätt säker på att jag kommer att läsa åtminstone någon av dem.

Författaren har några tips till den som själv vill bli författare, läs här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar