onsdag 16 oktober 2013

Hans spanska brud


Av ingen mindre än Barbara Cartland med den tjusiga turkosa ögonskuggan. Tyvärr har jag inget bildbehandlingsprogram på min dator upptäckte jag när jag tagit bilden så ni får stå ut med röran på skrivbordet. Boken hittade jag i en tidningssamlare i min jobbhylla märkt Harlequin. Där har jag och en kollega samlat ihop lättläst litteratur som någon elev då och då får för sig att läsa. Barbara Cartland kom på tal en dag och jag sa att jag aldrig läst något av henne varpå kollegan informerade om att det fanns ett exemplar i tidningssamlaren. Givetvis läste jag den!

Jag skulle nog vilja påstå att Cartland är bättre än genomsnittet av Harlequin (min bedömning av det baseras på innehållet i ovan nämnda tidningssamlare) från samma tid, 80-talet. Tjejen på det tecknade omslaget är dessutom väldigt lik hon som spelar Madeline i Nord och Syd. Lesley-Anne Down visade det sig att hon heter efter en enkel googling. Hursom, läs om du får tag i den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar