tisdag 29 oktober 2013

Leaving Paradise

Av Simone Elkeles. Eftersom jag ändå tyckte rätt bra om de två böcker i Perfect Chemistry-serien som jag läst så bestämde jag mig för att beställa den här boken. Det är framsidan till trots inte riktigt samma slags historia som i ovan nämnda serie. Här handlar det om en tjej som blivit skadad efter att ha blivit påkörd av en bilist och killen som körde bilen. Man kan givetvis tänka sig hur det går men det blir inte riktigt lika förutsägbart som jag trodde.

Istället är det faktiskt rätt tänkvärt och lite spännande. Så pass att jag nog måste läsa nästa del också, tittar man på det omslaget så verkar utgången rätt given men ändå.

Jag tror att det här skulle kunna vara en bok som man kan sätta i handen på högstadieelever, språket är inte särskilt svårt och inte är det så många sidor heller. Den kan nog passa både tjejer och killar (men omslaget kanske avskräcker någon kille), man får följa både hans och hennes syn på olyckan och vad som händer därefter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar