onsdag 9 oktober 2013

Perfect Chemistry

Av Simone Elkeles. Klassiskt, bad boy meets good girl, men ändå bra. Historien känner vi ju alla till men det skadar ju inte att läsa om den i nyare tappning. Jag gillar titeln eftersom den kan tolkas på två olika sätt, antingen som att kemin mellan de två är perfekt eller att deras kemilektioner är perfekta. Jag har tidigare läst den andra delen i den här serien som heter Rules of Attraction och nu skulle jag tror att det blir dags för den tredje delen, Chain Reaction.

Jag ska direkt erkänna att jag är svag för sådant här, jag får liksom en varm känsla i magen. Perfekt läsning när det inte är något bra på TV och jag egentligen hade velat se en feelgood-film. Det tar inte särskilt länge att läsa de här böckerna, det tar ungefär lika lång tid som att se en längre film. Och så är man garanterad en hög mysfaktor och ett lyckligt slut.

Den som vill börja läsa på engelska kan i de här böckerna hitta den perfekta introduktionen. Den som vill tipsa tonåringar om att börja läsa på engelska har här de perfekta böckerna att tipsa om. Historien är välkänd och språket inte alls särskilt svårt, två plus av två möjliga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar