fredag 4 oktober 2013

The Wedding

Av Julie Garwood. Av Julie Garwood. Egentligen skulle det gå att bunta ihop alla böckerna (åtminstone de jag hittills läst) i Garwoods serier The Laird's Fiancée's och Highland's Laird's i en och samma recension. I grund och botten är det ju samma historia i varje bok. Han eller hon vill inte gifta sig men finner sig tvungen att göra det av olika anledningar. I de här serierna är det dessutom så att hon alltid är engelska och han en mer eller mindre brutal skotte.

Då kan man ju fråga sig varför jag (och som det verkar på goodreads ett helt gäng andra personer) fortsätter att läsa dem. Svaret är att det är utmärkt lättsmält underhållning. Perfekt när jag inte orkar läsa något som kräver mycket tankemöda eller bara består av elände. Kanske jag skulle kunna kalla det för mellan-varven-litteratur? Om man inte är van vid att läsa på engelska så skulle jag tro att den här typen av böcker är utmärkta att börja med. Man vet vad som kommer att hända redan i förväg så man behöver bara koncentrera sig på språket och inte någon komplex intrig också.

Ända sen Braveheart har jag haft någon slags Skottlandsintresse så då passar ju de här böckerna extra bra. Här är det för övrigt hon som inte vill gifta sig med just honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar