fredag 22 november 2013

Hunger

Av Michael Grant. Det jag stör mig allra mest på med den här serien är att jag har de två första böckerna med olika omslag. Gone har jag med vad som kan vara det amerikanska billighetsomslaget (fotoaktigt) och Hunger har jag med omslaget till vänster. Båda är rätt snygga men jag hade ju velat ha samma sort eftersom jag ju har tänkt mig att skaffa alla delarna. Störigt och fult i hyllan men kanske en väldigt världslig fråga men jag är rätt säker på att fler bokälskare än jag kan hänga upp sig på sådant.

Till innehållet då, det är bra och spännande men bitvis faktiskt lite segt. Inte segt som i tråkigt men segt som i att det tog ovanligt lång tid för mig att läsa ut den. Det var lite liknande med Gone, kanske det beror på att det händer rätt mycket? Att det är väldigt mycket detaljer och händelser. Jag gillar att man får följa båda sidor i konflikten, både Sam och Caine. Det blir lite som Game of Thrones på det sättet.

Jag ser fram emot nästa del eftersom det hela börjar ta väldigt mycket fart nu och fler personer verkar ha en nyckelroll än vad jag först trodde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar