tisdag 19 november 2013

Taming the Scotsman

Av Kinley MacGregor eller Sherrilyn Kenyon som hon egentligen heter. Jag tror att jag gjort det igen, börjat sist i en serie. Men som vanligt med romance-serier (åtminstone de jag läst) så spelar det inte så stor roll, det handlar väl kanske mest om att ha något att hänga upp historierna på. Är boken bra så spelar det ju ingen roll om det är en del i en serie eller inte. Ibland kan jag dessutom tycka att en del av nätbokhandlarna är rätt dåliga på att informera om böcker hör till en serie och vilken bok i ordningen de i sådana fall är. Som det är nu får jag ofta kolla på goodreads.

Serien heter i alla fall The MacAllisters, ett gäng bröder (Finns det romance-serier som handlar om systrar? Jag tar gärna emot tips i sådana fall.) som alla finner kärleken på varierande vis. Här är det Ewan som står i centrum. Jag tycker att historien är helt okej med några passager där författaren verkar ha fått kämpa för att få ihop det. Pappan till hjältinnan använder någon slags omvänd pedagogik för att få henne gift med hjälten, jag förstår inte riktigt varför. På den tiden var det ju faktiskt bara för pappan att bestämma och dottern att lyda. Det blir ju kanske inte en jättebra historia av det (fast någon sådan har jag nog läst vid närmare eftertanke) men det går säkert att få till lite bättre än i den här boken. Lite nyfiken blir jag ju ändå på de andra delarna så kanske någon slinker med i någon julbeställning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar