tisdag 26 november 2013

The Elite

Av Kiera Cass. Det här är den enda bok, i sällskap med The Selection, som står med framsidan utåt i min bokhylla. Jag tycker att omslagen är riktigt snygga och ser fram emot den tredje och sista delen. Ändå är jag ingen klänningsmänniska själv. Som läsare ska man inte låta sig luras av klänningarna och det askungeaktiga, det finns en hel del allvar under ytan när man läser böckerna. Den har likheter med många av alla de ungdomsdystopier som finns som till exempel Ful och Matchad-serierna.

I The Elite kommer rebellerna närmare och blir mer hotfulla. America funderar på vem hon ska välja, Maxon eller Aspen, och funderar samtidigt mer och mer på hur landet faktiskt styrs. Maxons pappa visar sig vara rätt obehaglig vilken för mig var en överraskning, jag tyckte att han var en rätt slätstruken figur tidigare.

Läs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar