fredag 31 januari 2014

City of Ashes, Mortal Instruments #2

Av Cassandra Clare. Tyvärr hann det gå ett tag mellan läsningen av första och andra delen så en del tog det ett tag innan jag kom ihåg. Det brukar inte bekymra mig så mycket (tänker alltid att jag kommer in i det efter ett tag) men det kändes lite som att det tog längre tid den här gången. Kanske för att det är rätt mycket olika magi-grejer, släktförhållanden och annat att hålla reda på. En liten checklista hade varit fint inför nästa bok om någon har en sådan.

Mot slutet av boken började jag fundera över att det är något lurt med Clary och Jace, hur de egentligen är släkt. Eller kanske mer över vilka som egentligen är deras föräldrar. Bara det gör ju att jag måste skaffa mig de andra böckerna också, det gör ju inte direkt ont att titta på omslagen heller.

Läs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar