tisdag 14 januari 2014

Hemligheter

Av Sara Shepard. Här har vi alltså andra delen i Pretty Little Liars-serien. TV-serien som baserar sig på böckerna verkar vara väldigt populär medan böckerna inte verkar vara det. Eller så verkar det i alla fall vara på skolan där jag jobbar. Jag har försökt att få elever att läsa böckerna men det är inte helt rätt, särskilt som första delen mystiskt försvunnit ur vårt bokrum. Min uppfattning är annars att det här är en serie av böcker som är lättlästa, inte för enkla, och som borde tilltala tonåringar. Kanske det till och med skulle gå att övertala någon till att läsa dem på engelska?

Som när jag läste första boken slutade det med att jag måste fråga eleverna om de vet vem A är (jag vill ju alltid veta hur det går) men det var motsägelsefulla bud så jag antar att det inte framkommer förrän långt fram i serien? Eller så är det flera som är A? Det skulle inte förvåna mig eftersom tjejgänget har varit så pass elaka med andra. Det är i alla fall en intressant serie och jag ska nog försöka få tag i de andra delarna och läsa dem också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar