måndag 24 februari 2014

Kvinnor med långt hår

Jag började fundera lite på någon slags temainlägg och börjar lite enkelt med omslag där kvinnor med långt hår finns med. Det visade sig vara ett litet tema bland mina böcker på boktipset och goodreads. Så här kommer några tips på sådana böcker:

Betvingade av Simona Ahrnstedt. Min favorit hittills av hennes böcker, en rolig och snabbtänkt bok med den obligatoriska kärlekshistorien (självklart, det är ju romance!).


Ljusets dotter av Elisabeth Nemert. Den är helt okej men lite tam, har läst andra av Nemert som varit bättre.








Partials av Dan Wells. Det här är ytterligare en ungdomsdystopi men som passar även oss vuxna som gillar ungdomsböcker :-)









Två skall erövra eller Två erövrare (har sett den med båda versionerna av titeln) av Marion Zimmer Bradley. Det här är tredje delen i serien om Darkover men man kan läsa dem helt fristående också. Zimmer-Bradley är en av mina tonårsfavoriter som håller än.







Jag hoppas att i alla fall någon blir lässugen nu :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar