måndag 24 mars 2014

Hard-boiled Wonderland and the End of the World


Av Haruki Murakami.  Det här är min första Murakami och jag vet ärligt talat inte om jag kommer att läsa fler. På ett sätt blir jag nyfiken då det här är en av de mest märkliga böcker jag läst, kanske hans övriga böcker är lika märkliga och därmed läsvärda? Samtidigt är det ju så konstigt så jag vet inte om jag begriper mig på mer konstigheter.

Boken är bra på många sätt framför allt blir jag imponerad av att någon har lyckats fundera ut en sådan historia. Jag menar, enhörningar, en tokig vetenskapsman, miniräknare i huvudet (typ) och en massa annat gör att det är en häftig historia men det gjorde för mig också att det var lite svårt att hänga med i början. Därför tog det ett tag att läsa den men sedan när jag väl kommit igång ordentligt rycktes jag med.

Jag vann boken i en tävling och här kan ni läsa vad tävlingsansvarige CRM Nilsson tyckte om boken, en mycket träffande liknelse med Alice i Underlandet tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar