måndag 14 april 2014

Sonen

Av Philipp Meyer. Nu är det ett litet tag sedan jag läste den här boken men jag gillade den verkligen. I början var jag lite förvirrad över vem som var vem men min vana trogen fortsatte jag bara att läsa och tänkte att det ger sig efter ett tag, vilket det gjorde.

Boken utspelar sig i vilda västern helt enkelt, i Texas närmare bestämt. I Texas som egen stat och senare som en del av USA. Man får följa en familj genom några olika personer och det är väl det som gjorde att det var svårt att hänga med i början eftersom det hoppade mellan de olika personerna. Det är strider med mexikaner, indianer och grannar och en del mer stillsamt leverne som oljeborrande :-)

De bästa kapitlen tyckte jag var när Eli bodde hos indianerna eftersom det var intressant och rätt så rakt på sak eller hur jag ska beskriva det. Boken var bra och läsvärd men jag kan inte låta bli att fundera på hur det hade varit att läsa den på engelska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar