tisdag 13 maj 2014

Gone Girl

Av Gillian Flynn. Det har skrivits rätt mycket om den här boken, mycket som jag inte läst då jag av någon anledning tidigare fått för mig att den inte var något för mig. Kanske var det framsidan och titeln som avskräckte, jag kan eventuellt ha fått för mig att det var en sådan där BOATS om något offer för trafficking eller liknande eländeshistoria.

I alla fall var det i vanlig ordning kollega E som upplyste mig om att så inte var fallet och att boken är bra. Lite skeptisk var jag i början men sedan tog det ju riktig fart. Den är väldigt bra och spännande, en riktig bladvändare med ett relativt oväntat slut. Eller kanske mer en oväntad vändning. Egentligen kan man ju spekulera i varför det är oväntat, varför ska det alltid vara män som är de "onda" i deckare?

Här finns en rätt innehållsrik recension som jag tycker är bra.

Läs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar