fredag 9 maj 2014

The Twelve

Av Justin Cronin. På något sätt är mitt minne av den här boken lite förvirrande och jag tror inte bara att det beror på att det var i februari jag läste den. Riktigt så dåligt minne har jag inte, för det mesta i alla fall. Det jag dock kommer ihåg är att det var lite rörigt i början av boken innan jag kom in i den. Jag hade väntat mig mer om de personer som var med i The Passage så det kan vara en anledning till att jag tyckte att det blev rörigt.

Men jag minns även att jag tyckte att boken var bra och att läsningen inte alls tog lika lång tid som när jag läste The Passage, den kom jag igång med först mot slutet.

Jag skulle vilja säga att det här är en dystopi för vuxna, lite i linje med alla de miljoner ungdomsboksdystopier som är populära nu men för en vuxen läsare (har förstått att det finns vuxna som tycker att de inte kan läsa ungdomsböcker). Jag tycker överlag att dystopier kittlar tanken på ett trevligt sätt så sätt igång att läsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar