söndag 31 augusti 2014

En enda natt

Av Simona Ahrnstedt. Förra veckan hittade jag ett paket i min postlåda, jag får nog erkänna att jag sprang in för att öppna det (genom att klämma på det gissade jag att det var en bok). Jag hade en mycket liten förhoppning om att det kanske kunde vara En enda natt eftersom jag uppmärksammat att den släppts ut till de läshungrande skarorna.  Ni kan tänka er min glädje när jag öppnade paketet och såg att det faktiskt var En enda natt. Eftersom jag skulle jobba dagen efter lade jag motvilligt undan boken, som har ett omslag i någon slags häftig kvalitet så det var svårt ska jag säga. Dagen efter var en fredag så då gick det ju för sig att läsa, vis av erfarenhet så vet jag att jag sträckläser Simonas böcker varför det är klokt att ha en ledig dag kvällen/natten efter läsningen.

Jag läser mest historisk romance och de enstaka av mer nutida karaktär som jag läst har inte skapat något mer läslust. Alltså var jag även lite skeptisk till den här redan när jag läste att den inte skulle vara historisk. Men det är ju ett faktum att det är Simona som skrivit den och så har den ju ett så klämvänligt omslag så det var ju bara att läsa. Och faktiskt kanske jag kan tänka mig att läsa fler av de romanceromaner i nutid som jag tror att författaren författar och kommer att författa. Några småsaker störde mig lite som att få veta vad kläder kostar (jag kan googla) och så var Hans motvilja mot Hennes familj kanske en aning krystad men på det hela taget var den bra, riktigt bra. Så alla ni som inte läst boken än och känner för en stunds trevlig underhållning skriven på svenska tycker jag ska ta och läsa boken nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar