onsdag 20 augusti 2014

Saker min son behöver veta om världen

Av Fredrik Backman. Jag ligger rätt mycket efter med att skriva om böcker och den här läste jag ut i början på juni. Det är faktiskt den första bok jag lånat som e-bok vilket visade sig vara mycket behändigt, att låna e-bok alltså. Att läsa är alltid behändigt.

Här delar Backman i alla fall med sig av allt sonen kan behöva veta som vuxen, eller för att kunna skaffa sig ett så trevligt liv som möjligt. Det är ingen sammanhängande historia som så utan mer kortare texter om olika ämnen. Det är ungefär samma stil som Backmans blogg och Ove-boken. Mormor-boken tycker jag däremot är lite annorlunda. Varför ska titlarna förresten vara så långa? Blir lite märkligt med förkortningar som Ove-boken :-)

En rolig och snabbläst bok är det här i alla fall, klart läsvärd särskilt om man känner sig vara i behov av bli road för det blir man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar