onsdag 19 november 2014

Inget att förlora

Av Lee Child. Jack Reacher hamnar på sin resa från kust till kust i de små städerna Hope och Despair. Säkert finns det städer/orter som heter så i USA men jag tycker att det är rätt fyndiga namn på städerna i den här boken. Att stå mellan hopp och förtvivlan.

Själva historien med avfallsanläggningen som återvinner delvis rätt oväntade saker är spännande och oväntad tycker jag. Att han blir anhållen för lösdriveri i början av boken gör att jag verkligen vill fortsätta att läsa för att få reda på varför.

I övrigt är det en typisk Jack Reacher-deckare och jag upplever nu när jag läst några stycken att man vet vad man får. Lite som att läsa romance. Jag vill läsa något lättläst som är ren avkoppling och då får det inte vara för mycket att hålla reda på. Reacher eller romance med andra ord :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar