söndag 12 april 2015

American Wife

Av Curtis Sittenfeld. Så nu har jag för andra gången läst den här boken, nu på engelska. Jag måste säga att det här nog har blivit en av mina favoritböcker. Den är riktigt bra. Jag tror att en av sakerna som gör den bra är att den lite grann i alla fall bygger på en sann historia om en nu levande person, Laura Bush. Bara tanken på att det kanske är så här det har varit och så här hon har tänkt tillför något extra till läsningen tycker jag. Egentligen kanske man skulle kunna kalla hela boken för en fanfiction?

Jag tycker att den är lättläst även på engelska även om den ibland hoppar mellan händelser. Det gör den visserligen på ett mycket snyggt sätt, ungefär som att jag är med om något i mitt liv som gör att jag kommer ihåg något som hänt för tio år sedan vilket påminner om nuet och så berättar jag det.

Här kan man läsa mer om Sittenfeld, är det någon som har läst Sisterland och som kan eller inte kan rekommendera den?

2 kommentarer:

  1. Jag tycker omåttligt mycket om Prep och American wife, tyvärr gillade jag inte Sisterland lika mycket. Om du vill kan du läs min text : http://joanna-ochdagarnagar.blogspot.se/2014/08/systerland-ny-sittenfeld.html

    SvaraRadera
  2. Prep hade jag glömt, jag kanske satsar på den först.

    SvaraRadera